MENU

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over uw polis, Conservatrix, uw financieel adviseur of een product van Conservatrix? En wilt u direct antwoord op uw vraag? Kijk dan bij de veelgestelde vragen of uw vraag er tussen staat.

Staat uw vraag er niet tussen? Stel dan uw vraag direct aan Conservatrix via het formulier.

Natuurlijk kunt u ook uw vraag stellen aan uw financieel adviseur. Heeft u nog geen financieel adviseur? Wij brengen u graag in contact met een financieel adviseur bij u in de buurt. Ook kunt u via onze zoekmachine zelf zoeken naar een financieel adviseur bij u in de buurt.

  • Wat is de waarde van mijn polis?
  • U kunt de waarde van uw polis bij ons per e-mail of schriftelijk opvragen. Stuur een brief met daarin de volgende gegevens:

    • uw naam,
    • uw adres en
    • uw polisnummer.

    U kunt de brief sturen naar:

    Conservatrix Levensverzekeringen
    Postbus 165
    3500 AD UTRECHT

    U kunt ook een e-mail sturen naar: relatiebeheer@conservatrix.nl, met daarin de hierboven beschreven gegevens.

    Als u ons een e-mail stuurt dan versturen wij u binnen 48 uur een bevestiging van goede ontvangst. Wij sturen u vervolgens binnen maximaal vijftien werkdagen de waarde van uw polis schriftelijk toe.

  • Waar vind ik meer informatie over Het ‘Natuurlijk’ Garantieplan?
  • Per 4 december 2014 hebben wij Het ‘Natuurlijk’ Garantieplan uit ons assortiment genomen. Heeft u een polis van Het ‘Natuurlijk’ Garantieplan? Dan verandert er voor u niets. U ontvangt elk jaar een waarde-overzicht met de opgebouwde waarde binnen Het ‘Natuurlijk’ Garantieplan in het afgelopen jaar.

    Meer informatie

    Het ‘Natuurlijk’ Garantieplan is een levensverzekering met garantie. Hiermee bouwt u een geldbedrag op met gegarandeerde rentebijschrijvingen.

    Stopt u de verzekering niet? En leeft u aan het einde van de verzekering? Dan krijgt u een gegarandeerd bedrag van ons. Zo weet u vooraf precies welk bedrag u krijgt aan het einde van de verzekering.

    Wilt u iets veranderen aan uw verzekering?

    Wilt u iets veranderen aan Het ‘Natuurlijk’ Garantieplan? Wilt u bijvoorbeeld meer of minder premie betalen? Of even stoppen met premie betalen? Dan moet u ons een brief of e-mail sturen waarin u schrijft wat u wilt veranderen. Als u ons een brief of e-mail stuurt dan versturen wij u binnen 48 uur een bevestiging van goede ontvangst. Wij sturen u vervolgens binnen maximaal vijftien werkdagen een inhoudelijke reactie op uw verzoek.

    Wij raden u aan om eerst contact te zoeken met uw financieel adviseur. Hij of zij kan u adviseren over hoe uw verzekering het beste aansluit op uw persoonlijke situatie.

    Wilt u uw verzekering stoppen?

    Het ‘Natuurlijk’ Garantieplan sluit u af voor langere tijd. Vooraf spreekt u af hoe lang de verzekering duurt. Het kan gebeuren dat u toch uw verzekering wilt stoppen. Dat noemen we afkoop.

    Bij afkoop betalen wij de waarde van de verzekering op dat moment uit. Let op: dit is maximaal het bedrag dat wij zouden betalen als u overlijdt tijdens de verzekering.

    Heeft u gekozen voor de variant zonder overlijdensrisicodekking? En wilt u afkopen? Dan betalen wij u geen bedrag. Met deze variant bouwt u echter wel een hoger gegarandeerd eindbedrag op de einddatum van de verzekering.

    Wilt u afkopen? Dan moet u misschien afkoopkosten betalen.

    Polisvoorwaarden

    Wilt u graag de polisvoorwaarden van uw verzekering inzien? Neem dan contact met ons op. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur, telefoonnummer 035 - 548 08 72 (lokaal tarief). Of stuur een e-mail naar relatiebeheer@conservatrix.nl.

    Heeft u nog vragen?

    Heeft u vragen over uw verzekering? Neemt u dan contact op met uw financieel adviseur of met onze afdeling Relatiebeheer via relatiebeheer@conservatrix.nl of via 035 - 548 08 72.

  • Wat is het flankerend beleid?
  • Het flankerend beleid is de verzamelnaam voor de maatregelen die verzekeraars hebben aangekondigd om klanten te helpen die hun beleggingsverzekering willen wijzigen, afkopen of oversluiten naar een nieuwe verzekering met lagere uitvoeringskosten. Conservatrix geeft invulling aan het flankerend beleid voor een aantal van haar beleggingsverzekeringen, afgesloten in de periode voor 1 januari 2008.

    Via de volgende link vindt u meer informatie over het flankerend beleid van Conservatrix.

  • Wanneer kan ik mijn jaaropgave verwachten?
  • U ontvangt uw jaaropgave in de maand april van elk jaar.

  • Hoe kan ik mijn verzekering bij Conservatrix beëindigen?
  • U kunt uw verzekering telefonisch of schriftelijk beëindigen.

    Stuurt u een brief of een e-mail waarin u aangeeft dat u de verzekering wilt beëindigen? Zet dan in de brief of e-mail de volgende gegevens:

    • uw naam,
    • uw adres,
    • het polisnummer van de verzekering die u wilt beëindigen en
    • reden van beëindiging van de verzekering.

    Stuur de brief naar:

    Conservatrix Levensverzekeringen

    Postbus 165
    3500 AD UTRECHT

    Of stuur de e-mail naar relatiebeheer@conservatrix.nl.

    Als u ons een brief of e-mail stuurt dan versturen wij u binnen 48 uur een bevestiging van goede ontvangst. Binnen maximaal vijftien werkdagen ontvangt u van ons een brief en formulier waarin staat wat u moet doen om de verzekering te beëindigen. Heeft u alle gegevens ingevuld? Stuur dan het formulier samen met uw polis terug naar Conservatrix. Wij sturen u vervolgens binnen maximaal vijftien werkdagen de afkoopwaarde van uw polis schriftelijk toe.